23 Ekim 2009 Cuma

YPOK 1





Отвечать - cevap vermek
я отвечаю
ты отвечаешь
он отвечает
мы отвечаем
вы отвечаете
они отвечают
.. Гьэчмиш заман.
отвечал
отвечала
отвечали
.. Эмир кипи.
отвечай
отвечайте

ответить
я отвечу
ты ответишь
он ответит
мы ответим
вы ответите
они ответят
.. Гьэчмиш заман.
ответил
ответила
ответили
.. Эмир кипи.
ответь
ответьте




Звонить - telefon etmek, çalmak
я звоню
ты звонишь
он звонить
мы звоним
вы звоните
они звонят
. гэчмишь заман
звонил
звонила
звонили
. эмир кипи.
звони
звоните

позвонить
я позвоню
ты позвонишь
он позвонить
мы позвоним
вы позвоните
они позвонят
. гэчмишь заман
позвонил
позвонила
позвонили
. эмир кипи.
позвони


позвоните 

Узнавать - öğrenmek, bilmek, tanımak
я узнаю
ты узнаёшь
он узнаёт
мы узнаём
вы узнаёте
они узнают
.. Гьэчмиш заман.
узнавал
узнавала
узнавали
.. Эмир кипи.
узнай
узнайте

узнать
я узнаю
ты узнаешь
он узнает
мы узнаем
вы узнаете
они узнают
.. Гьэчмиш заман.
узнал
узнала
узнали
.. Эмир кипи.
узнай
узнайте



Слушать - dinlemek
я слушаю
ты слушаешь
он слушает
мы слушаем
вы слушаете
они слушают
.. Гьэчмиш заман.
слушал
слушала
слушали
.. Эмир кипи.
слушай
слушайте

послушать
я послушаю
ты послушаешь
он послушает
мы послушаем
вы послушаете
они послушают
.. Гьэчмиш заман.
послушал
послушала
послушали
.. Эмир кипи.
послушай
послушайте 





Повторять - tekrarlamak, yinelemek
я повторяю
ты повторяешь
он повторяет
мы повторяем
вы повторяете
они повторяют
.. Гьэчмиш заман.
повторял
повторяла
повторяли
.. Эмир кипи.
повторяй
повторяйте

повторить
я повторю
ты повторишь
он повторит
мы повторим
вы повторите
они повторят
.. Гьэчмиш заман.
повторил
повторила
повторили
.. Эмир кипи.
повтори
повторите


Читать - okumak
я читаю
ты читаешь
он читает
мы читаем
вы читаете
они читают
.. Гьэчмиш заман.
читал
читала
читали
.. Эмир кипи.
читай
читайте

прочитать
я прочитаю
ты прочитаешь
он прочитает
мы прочитаем
вы прочитаете
они прочитают
.. Гьэчмиш заман.
прочитал
прочитала
прочитали
.. Эмир кипи.
прочитай
прочитайте 


первый : birinci, ilk, turfanda
русский : rus, rus ile ilgili
алфавит : alfabe
слушать : dinlemek
повторять : tekrar etmek, tekrarlamak, yinelemek
читать : okumak
петь : ötmek, şarkı söylemek
писать : kaleme almak, yazı yazmak, yazmak
написать : kaleme almak, yazı yazmak, yazmak
это : bu, şu
там : orada, orası, şurası
дом : ev
вот : işte
вода : su
смотреть : bakmak, seyretmek, görmek, izlemek
посмотреть : bakmak, seyretmek
на : üstünde, üstüne, üzerinde, üzerine
рисунок : çizim, desen, karakalem resim, resim (ç. рисунки)
сказать : demek, söylemek, söz etmek
Рассказывать - anlatmak, hikaye etmek
там : orada, orası, şurası
тут : burada
где : hani, nerede, neresi
вопрос : soru, sorun, sual
oтветить : cevap vermek, yanıt vermek
oтвечать : cevap vermek, sorumlu olmak, yanıt vermek
Узнавать : bilmek, öğrenmek, tanımak
Звонить : çalmak, telefon etmek
звонить по телефону : telefon etmek
ли : mı ? mi ?
и : ve

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi