14 Ekim 2009 Çarşamba

Rusça'da Şimdiki Zaman - НАСТОЯЩЕЕ ВРЕМЯ



Rusça'da Şimdiki Zaman - НАСТОЯЩЕЕ ВРЕМЯ

Türkçe'deki şimdiki ve geniş zamanı Rusça'da şimdiki zaman içinde ifade ediyoruz. Yani 'ben çalışırım' ile 'ben çalışıyorum' cümlesini aynı şekilde ifade ediyoruz.

 

Ben çalışırım

Ben çalışıyorum


}

Я работаю


Rusça'da, Türkçe'de de olduğu gibi, özneye göre fiil çekimleri vardır. Şimdiki zaman için fiil çekimi 2 gruba ayrılır. 

Fiilin sonu -ать veya -сти ile bitiyorsa 1. grup:

 Şimdiki zaman için 1. tip fiil çekimleri

работать: çalışmak
Я работаю 
Ты работаешь

Он/ Она/ Оно работает

Мы работаем

Вы работаете

Они работают
понимать: anlamak

Я понимаю

Ты понимаешь

Он/ Она/ Оно понимает

Мы понимаем 

Вы понимаете

Они понимают
Знатьbilmek 

Я знаю

Ты знаешь

Он/ Она/ Оно знает

Мы знаем

Вы знаете

Они знают



Fiilin sonu -ить ile bitiyorsa 2. grup:


 Şimdiki zaman için 2. tip fiil çekimleri
говоритьkonuşmak 

Я говорю

Ты говоришь

Он/ Она/ Оно говорит

Мы говорим

Вы говорите

Они говорят
Жить: yaşamak

Я живу

Ты живёшь

Он/ Она/ Оно живёт

Мы живём

Вы живёте

Они живут
Ехатьgitmek

Я еду

Ты едешь

Он/ Она/ Оно едет

Мы едем

Вы едете

Они едут



Gördüğünüz gibi istisnalar mevcut.


Genel olarak şimdiki zaman 1. ve 2. grup çekim eklerine baktığımızda;
    
Я  -у / -ю-у / -ю
  Ты  -ешь-ишь
  Он / Она  -ет-ит
  Мы  -ем-им
  Вы  -ете-ите
  Они  -ут / -ют-ат / -ят



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi