6 Eylül 2009 Pazar

Sahiplik



«У меня есть»* утвердительная форма
‘Benim… var’ olumlu .

Меня
Тебя
У Него/Неё ЕСТь ismin yalın hali
Нас
Вас
Них

Örnekler:
У меня есть ручка - Benim kalem var
У него есть дом – Onun evi var

* Türkçe’deki ‘benim…var’* ‘bende…var’ yapılışları Rusça’ya yanı çevirilir.
* Konuşarak ‘есть’ sözü bazen kullanılmaz. Örnek: у меня (есть) насморк – Benim nezlem var. Ben nezleyim

* ‘есть’ sözü konuşma maddesi ile yerlerini değiştirebilir. Örnek: у меня есть ручка - у меня ручка есть.

2. «У меня… есть»* вопросительная форма
‘Benim… var mı’ .soru

Olumlusu gibi yapılır. Soru sadece cümlenin sonundaki soru işareti ile gösterilir.

3. Конструкция «У меня нет» ‘
Benim… yok’ yapılışı

Меня
Тебя
У Него/Неё НЕТ ismin -in hali

Нас
Вас
Них

Örnekler: У меня нет ручки - Bende kalem yok

У него нет дома – Onun evi yok




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi