6 Eylül 2009 Pazar

Gün İçerisinde Kullanılan Genel Kelime Ve İfadeler



Günaydın / Доброе утро / do’bra u’tra /

Merhaba / Здравствуйте / zdra'vstvuyte

İyi günler / Добрый день / do’brıy den /

İyi akşamlar / Добрый вечер / do’brıy ve’çer /

İyi geceler / Доброй ночи / do’broy no’çi /

Teşekkür ederim / Спасибо / spasi’ba /

Allahaısmarladık / До свидания / da sivida’niya /

Güle güle / Пока / paka’ /

Geliniz / Приходите / prihadi’te /

Çabuk geliniz / Приходите быстро / prihadi’te bı’ystra /

Oturunuz / Садитесь / sadi’tes /

Bilmiyorum / Я не знаю / ya ne zna’yu /

Anlamıyorum / Я не понимаю / ya ne panima’yu /

Lütfen yavaş konuşunuz / Говорите медленнее / gavari’te medle’nnee /

Lütfen tekrar ediniz / Повторите пожалуйста / pavtari’te paja’lusta /

Ben yabancıyım / Ben Türküm / Я иностранец / Я турок / ya inastra’nets / ya tu’rak /

Benim adım...............dır / Меня зовут ... / minya’ zavu’t ... /

Acıktım / Я хочу есть / ya haçu’ yest /

Sanırım öğle / Я так думаю / ya tak du’mayu /

Belki / Может быть / mo’jet bıt /

Bu nedir? / Что это? / şto e’ta /

Bunu bana gösteriniz / Покажите мне ето? / pakaji’te mnye e’ta /

Ne kadar tutuyor? / Сколько это стоит? / sko’lka e’ta stoyt? /

......................nerededir? / Где ...? / gdye? /

Şu anda nerede bulunuyorum? / Где я нахожусь? / gdye ya nahaju’s ? /

................nerede bulunuyor? / Где находится ...? / gdye naho’ditsya? /

Bana yol gösteriniz / Покажите мне эту дорогу / Pakaji’te mnye etu’ daro’gu /

Beni..........ye kadar götürünüz / Доведите меня до ... / davedi’te mnye do ... /

Doğru, düz / прямо / prya’ma / 



Sağa / направо / napra’va /

Sola / налево / nale’va /

Yavaş / медленно / me’dlenna /

Hızlı / быстро / bı’ystra /

Lütfen yavaş sürünüz / Езжайте медленно / yezja’yte me’dlenna /

Yol ağzı / перекресток / perekriyo’stak /

Durunuz / Остановитесь / astanavi’tes /

Durdurunuz / Остановите / astanavi’te /

Tehlike / опасность / apa’snıst /

Viraj / Поворот / pavaro’t /

Park yasak / Стоянка машин запрещена / staya’nka maşi’n zaprişina’ /

Motorlu araçlara yasak / Bход машин запрещен / Vıho’d maşi’n zaprişo’n /




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi